Over ons

Visie

Apotheekbezoekers hebben recht op de best mogelijke farmaceutische zorg. Een goede service en een prettige bejegening vormen de basis in het contact met de klanten. Daarnaast is goede farmaceutische zorg een kwestie van zorg op maat. Niet alle medicijn gebruikers hebben dezelfde eisen, behoeften en verwachtingen van de apotheek.

Door persoonlijke aandacht te geven leren wij onze klanten kennen en kunnen we rekening houden met ieders persoonlijke wensen. Onze klanten bezoeken de apotheek om hun gezondheid te verbeteren. Dit hogere doel houden wij ons continue voor ogen. Aan de contacten die wij hebben met onze klanten geven wij betekenis door met hen in gesprek te gaan over het medicijngebruik, in te gaan op hun vragen en met hen mee te denken over problemen.

 De apotheker is voor onze klanten een individuele zorgverlener waarbij ze terecht kunnen met specifieke vragen over medicijngebruik. De apotheker geeft gevraagd en ongevraagd advies en houdt contact met klanten die extra zorg behoeven. Wij zien medicijngebruikers als volwaardige gesprekspartners met een eigen verantwoordelijkheid voor hun gezondheid. Wij zijn tekst en uitleg verschuldigd over ons handelen en betrekken hen bij keuzes die betrekking hebben op hun medicatie.

Wij praten niet over onze klanten, maar met onze klanten. Wij onderhouden contact met artsen en andere zorgverleners om ervoor te zorgen dat onze klanten de juiste medicatie krijgen. Wij proberen onze omgeving mee te krijgen in klantgericht denken.

Onze dienstverlening is veilig, vaardig en aardig. Door onze vakkennis te combineren met een persoonlijke benadering kunnen onze klanten met vertrouwen hun medicijnen gebruiken.

Praten met de apotheker is beter

Is dit middel wel geschikt voor mij? Hoe lang moet ik ermee doorgaan? Wat moet ik doen als ik last heb van bijwerkingen? Kan ik niet eens wat minder slikken? Gaan al mijn medicijnen eigenlijk wel goed samen? Met dit soort vragen kunt u bij de apotheker terecht. Aan de balie of in de beslotenheid van een spreekkamer kunt u een persoonlijk gesprek met de apotheker voeren. U kunt met de apotheker uw specifieke vragen over medicijnen bespreken (=farmaceutisch consult) of uw totale medicijngebruik een keer grondig laten doorlichten (=medicatiebeoordeling).

Persoonlijke aandacht werkt

Wij doen moeite om onze klanten te leren kennen en rekening te houden met ieders persoonlijke wensen. Wij houden nauwkeurig bij welke medicijnen u slikt en wat uw ervaringen zijn. In uw dossier melden wij zaken als overgevoeligheid, bijwerkingen en andere medicijnproblemen. Wij onderhouden contact met uw arts om ervoor te zorgen dat u altijd de juiste medicijnen krijgt.​

Kwaliteit voor klanten.

Wij werken volgens de hoogst mogelijke beroepsnormen en streven naar voortdurende verbetering. Daarvoor laten wij ons ons jaarlijks toetsen voor ons HKZ-kwaliteitscertificaat. Maar kwaliteit is in onze ogen pas echt kwaliteit als onze klanten daar iets van merken. Bij de laatste meting kregen wij een klantenwaardering van 9,2.

Privacy

Uw gezondheid en medicijngebruik zijn heel persoonlijke zaken. Daarom is privacy een belangrijk aandachtspunt in onze apotheek. Wij willen ervoor zorgen dat alles wat u in vertrouwen met ons deelt ook vertrouwelijk behandelt wordt. Wij verzamelen gegevens over uw medicijngebruik en over uw ervaringen met medicijnen. Deze gegevens leggen wij vast in ons computersysteem om daarmee goede farmaceutische zorg te verlenen. In onze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Bel ons

070-3231176

Openingstijden

ma t/m vr: 8.00 – 18.00 uur
Zaterdag: 9.00 - 18:00 uur